۸ بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی را بشناسیم

میوه های مناسب سرماخوردگی

پاییز هزار رنگ از راه رسیده و زمستان زیبا هم در راه است و در میان این همه زیبایی بیشترین بیماری که همه گیر می شود و خلق ما را تنگ می‌کند سرماخوردگی و سرفه و گلودرد است. این مقاله مخصوص افرادی است که می خواهند با خوراکی های خوشمزه به درمان سرماخوردگی خودشان کمک کنند. بیایید با هم ۸ بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی را بشناسیم.

بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

پرتقال بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

۱. پرتقال

در میان مرکبات، پرتقال بیشترین مقدار ویتامین C را دارد به طوری که با خوردن یک عدد متوسط آن می توان ۵۴ میلی گرم ویتامین C را دریافت کرد بنابراین برای تقویت سیستم دفاعی بدن بهتر است این میوه را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.
بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

۲. لیمو

این میوه بعد از پرتقال بیشترین مقدار ویتامین C را دارد (۵۳ میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم). بنابراین هنگام سرماخوردگی بهتر است مخلوط آب پرتقال و لیمو میل کنید. به علاوه، لیمو در مقایسه با سایر اعضای این خانواده به دلیل قند کمتر، کالری ناچیزی (۹ تا ۱۴ کیلوکالری به ازای ۱۰۰ گرم) دارد و برای کسانی که نگران اضافه وزنشان هستند، انتخابی مناسب محسوب می شود.

بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

۳. کیوی

این میوه سرشار از ویتامین C بوده و در مقابل کالری کمی دارد. به همین دلیل معمولا افراد تحت رژیم های لاغری از این میوه در زمستان استقبال می کنند. ۲

عدد کیوی متوسط تنها ۹۰ کالری دارند اما می توانند ۲۴۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کنند.

هر کیوی دارای ۴۵۰ میلی گرم پتاسیم و ۴ گرم فیبر است. این میوه بخش زیادی از املاح و ویتامین های موردنیاز بدن را تامین کرده و مصرف آن با ماست تجربه طعم متفاوتی است.

بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

۴. آناناس

اگر شما هم از آن سرماخورهای حرفه ای هستید و با شروع فصل سرما به هر دارویی متوسل می شوید تا سرما نخورید، برای یک بار هم که شده آناناس را امتحان کنید.

پزشکان توصیه می کنند اگر زیاد دچار سرماخوردگی می شوید و این وضعیت شما را آزار می دهد، می توانید با نوشیدن آب آناناس تا حد زیادی علائم این بیماری را کاهش دهید.

بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

۵. گریپ فروت

این میوه هم مانند اغلب مرکبات دیگر منبع غنی ویتامین C است. تنها نصف یک گریپ فروت می تواند تمام حجم ویتامین C مورد نیاز بدن در طول هر روز را تامین کند. این میوه کالری بسیار پایینی دارد و حتی برای از بین بردن چربی های اضافه بدن هم مناسب و مفید است.

نصف یک گریپ فروت تنها ۶۰ کالری دارد. به همین دلیل عضو ثابت اغلب رژیم های لاغری است. این میوه معمولا به صورت آبمیوه مصرف می شود و حتی بعضی ها ترجیح می دهند به دلیل طعم گس، آن را با آب پرتقال مخلوط کنند.
بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی

۶. هویج

میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج و سیب زمینی شیرین سرشار از بتا کاروتن هستند.

هنگامی که این قبیل مواد غذایی را می خوریم، بدن ما این ترکیبات ارگانیک را به ویتامین A تبدیل می کند که برای حفظ و نگهداری از یک سیستم ایمنی قوی ضروری است. ویتامین A غشاهای موکوسی که بینی و گلو را به یکدیگر مرتبط ساخته اند – یکی از نخستین خطوط دفاعی بدن – سالم نگه می دارد و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل می کند.

بهترین میوه های مناسب سرماخوردگی۷. نارنج

نارنج،میوه ای بین نارنگی و گریپ فروت است و بیشتر در تهیه سس ها یا چاشنی غذاها از آن استفاده می شود.

به علاوه نارنج نیز مانند نارنگی منبع مناسبی از بتاکاروتن است و کمی بیشتر از پرتقال فولات دارد.

در ضمن مقدار قابل قبول پتاسیم در این میوه خوردن آن را برای یک فرد با سابقه بیماری های قلبی به عادتی مناسب تبدیل می کند.

۸. لیموشیرین

مصرف لیموشیرین در آنفلوآنزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده‌اند، توصیه می‌شود. چرا که این میوه خاصیت سم‌زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌است. لیمو باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود. مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار مؤثر است. در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌دار توصیه می‌شود.

تحریریه سایت پاتو

شاید این مطالب هم برای تان جالب باشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *