۵ نکته طلایی برای حفظ سلامت پا که همه باید بدانند

نکته طلایی برای حفظ سلامت پا

پاهای افراد پس از گذشت یک روز کاری بسیار خسته و دردناک می شوند. برای حفظ سلامت پا باید نکاتی را بدانید که بتوانید سلامتی و شادابی قلب دوم خود را حفظ کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات جالبی بخوانید.

نکات طلایی برای حفظ سلامت پا

۱. هر روز مثل یک شاهزاده به پاهای خود رسیدگی کنید

حتما پس از گذشت یک روز خسته کننده به داد پاهای خسته ی خود برسید عمل پدیکور برای ریلکس کردن پاها بسیار مفید است. بهتر است پاهای خود را مرتب مرطوب کنید. متخصصان حفظ و مراقبت از پا همواره توصیه می کنند روزی دوبار پاهای خود را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید بهتر است این کار پس از پدیکور یا دوش حمام صورت بگیرد.

۲. به نوع کفش خود توجه ویژه کنید

پوشیدن کفش های پاشنه بلند نیز سلامت پا را مختل می کند. دمپایی لا انگشتی نیز گزینه ی مناسبی برای استفاده نیست. جهت حفظ ایمنی و سلامتی پاهای خود بهتر است از کفش های مناسب و راحتی با پاشنه ی کوتاه استفاده نمایید.

۳. مراقب عفونت قارچی پاهایتان باشید

مواظب باشید پاهای شما دچار عفونت قارچی نشوند در این صورت درد و ناراحتی از شما دور نخواهد شد، پس سلامت و بهداشت پا را حتما با پوشیدن بهترین جوراب و کفش مناسب تضمین کنید.

۴. به نوع جورابی که میخرید توجه کنید

همواره نسبت به خرید جوراب دقت کنید تعداد جوراب ها را بیشتر کنید و زود به زود آن ها را عوض کنید حتی الامکان یک جوراب را بدون شستشو مجددا استفاده نکنید در این صورت سلامت پای شما با داشتن عفونت های قارچی ممکن است دچار اختلال شود.

ضخامت جوراب های خود را با توجه به نوع کفشی که میپوشید انتخاب نمایید. بهتر است از جوراب نازک و سبک استفاده کنید تا پوست پای شما نفس بکشد و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

۵. از ورزش های سنگین و نامناسب روزانه دوری کنید

ورزش های سنگین نکنید کسانی که مشکلات واریس و پا درد دارند بهتر است ابتدا بدن را گرم کرده و سپس به آرامی ورزش کنند. کف پای خود را به آرامی و از سمت پاشنه پا به سمت انگشتان ماساژ دهید با انجام این کار متوجه حس خوب پای خود پس از ماساژ خواهید شد.

تحریریه سایت پاتو – آتوسا جعفری

منبع: health

شاید این مطالب هم برای تان جالب باشد